Din Kitapları

Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık Pdf indir

Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık pdf indir, İslamiyet türünde kaleme alınan Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık kitap ile ilgili özet bilgiler. Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık kitabı yazar Nuray Mert tarafından kaleme alınmıştır. Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık kitabı 414 sayfadan oluşmakta olup 2. Hamur ile basılmıştır. 13 x 19,5 ebatında olan Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık kitabın 1. Basım İletişim Yayıncılık tarafından yayınlanmıştır. Yazımızda Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık pdf oku, Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık PDF yandex, Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık PDF Drive gibi indirme linklerinden indirebilirsiniz.

Batı İslam’ı Çok Sevmişti – Batının İslm Siyasetleri ve İslamcılık PDF Oku

Nuray Mert, Batı İslâm’ı Çok Sevmişti-Batı’nın İslâm Siyasetleri ve İslâmcılık ’ta, tarihsel siyasal süreçleri göz ardı etmeden, yalnızca Müslümanların yaşadığı topraklarda değil, aksine ve özellikle Müslümanların yaşadığı topraklar dışında İslâm’ın nasıl İslâmcılığadönüştüğünü soruyor, bunda Batı’nın rolüne odaklanıyor. Bu çerçevede özellikle Birinci Dünya Savaşı ardından Nazilerin İslâm’ı siyasette nasıl kullandıklarını; Soğuk Savaş zamanında bir “komünizmle mücadele” aracı olarak İslâm’a nasıl şekil verildiğini; “tarhin sonu”nda siyasal İslâm’ın seyrini ve son kez, Arap Baharı’nda İslâm ve demokrasi, “iyi Müslüman”, “kötü Müslüman” kavramlarını inceliyor, Batı’nın Müslüman toplumlara bakış açısını, yürüttükleri İslâm siyasetleriyle izah ediyor.

İslâmcılığın tarihsel seyrini ulus aşırı düzlemde ele alan kapsamlı ve titiz bir inceleme…
“[…] İslâmcılık ideolojisinin (daha doğrusu ideolojilerinin), ‘İslâm’ın siyasal dili’ değil, dinin tarihsel-siyasal kodlamalardan biri olduğunu dikkate almadığımız sürece, bu ideoloji(ler)in, din referanslı otantiklik iddialarını teyit etmiş oluruz. Diğer bir deyişle, İslâmcılığın ‘din’in/dindarlığın temsili olduğu şeklindeki apolitik tanımı benimsemiş oluruz. Bu çerçevede, İslâmcı ideolojiler, meselelerinin din olduğu iddiası çerçevesinde, kendini
mevcut siyasal kavram ve tartışmaların dışında/üzerinde takdim ederken, dinî açıdan yürütülen İslâmcılık eleştirilerinin pek çoğu da İslâmcılığı sorgulamayı dinsel/kültürel alana sıkıştırır.”

 

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu